Az előző FENAVIN-en, amelyet 2013-ban tartottak nyolc különálló pavilonban 1.214 spanyol borászat vett részt. Valójában az eredet megjelöléssel rendelkező spanyol boroknak ez a kiállítás hatalmas lehetőség, annak érdekében, hogy megmutassák magukat a világnak, a világ borkereskedőinek és borfogyasztóinak.
Idén 2015-ben a szervezők 1.400 spanyol borászatot várnak, amelyek megmutathatják a boraikat a nagyérdeműnek. Az igazság az, hogy a spanyol borászatoknak és borászati szövetkezeteknek a FENAVIN hatalmas lökést adhat mind a helyi, mind pedig nemzetközi színtéren. A hispán borász szakma pedig nagyra értékeli a kiállítás hatékony munkáját évről évre, ugyanakkor a kiállítás szervezőinek célja a mai napig is ugyan az maradt, nem változott: a fellépő kereslet és kínálat alapján hatékonyan és gyakorlatiasan megteremteni a kapcsolatot borász és kereskedő között. A FENAVIN szervezői alapvető stratégiai célja, hogy a kiállító cégek képesek legyenek megfelelő számú üzleti kapcsolatok kialakítására. A minél előbbi üzleti kapcsolat kialakítása érdekében ezért speciális módszerek és metódusok kerültek bevezetésre, amelyek minden felesleges sallangtól és időpocsékolástól mentesek, mellyel minden évben javítják a kiállítás hatékonyságát.
Ezt a célt szolgálja a „Contact With” számítógépes platform is, ami lehetővé teszi, hogy a rendezvényen résztvevő borászatok és kereskedők minél több időpontot egyeztessenek egymással még azelőtt, hogy a kiállítás elkezdődött volna. Ezzel a munka nagy részét már előre is hozták, nincs felesleges keresgélés, borászok/kereskedők utáni futkározás.
A „Wine Gallery” platform gyűjti össze a borászatok által kiemeltnek tartott borok adatbázisát, mindezt egy nagyon kellemes, optimális kóstolási környezetben. Az adott borászat a két legjobbnak gondolt mutathatja be (erre több mint 1000 m2-es kiállítótér áll rendelkezésre). Ezt tényleg úgy kell elképzelni, mint a szupermarketek végeláthatatlan áruval feltöltött sorait. Csak itt éppen borokat látunk a végtelen sorokban. Itt nem akarnak a borászok befolyásolni minket a döntéshozatalunkban – mivel ebben a fázisban nincsenek is jelen. Csak a borok. Viszont minden számunkra lényeges adat és paraméter ott van a címkén. Ha már meg van a kiválasztottunk borunk, akkor az azonosító szám alapján keressük meg a borászat standját és ott már kikérdezhetjük a részletekről a borászt.
Hasonlóan könnyíti meg a vevő életét a „Business Searcher” funkció is, amellyel az összes – esetleges - kétségét eloszlathatja az kiállítókról/üzletfelekről kapott információk alapján. Ezek a funkciók elérhetők a kiállítás területén lévő termináloknál, illetve a FENAVIN honlapján.
Minden úgy van kialakítva, hogy a vevő pszichológiailag azt fogja érezni, hogy minden miatta van leegyszerűsítve, hogy az ő érdekét szolgálja. Ebből pedig egyenesen következik, hogy ha a vevő meg van elégedve az optimális körülmények miatt, akkor a borászat lehetőségei az üzletkötés reményében hatalmasra nőttek. Egy elégedett vevő pedig azt jelenti, hogy van egy elégedett eladó is.
Végül a „Business Center” funkció a vevőt ellátja az összes olyan szolgáltatással, ami az adminisztrációs és menedzsment igényét elégíti ki attól a perctől kezdve, hogy belépett a vásár területére. Ilyen funkciók az internet, tárgyaló helyiségek, fax, pihenő terem, stb.
A FENAVIN igazgatója, Manuel Juliá szerint: Ez egy professzionális kiállítás, amelyet minden második évben rendezünk meg, és amelyet kifejezetten azért hoztunk létre, hogy találkozót biztosítsunk a kereslet és a kínálat között. Éppen ezért egy olyan környezetet alakítottunk ki ebben a mostani évben, hogy a Spanyolország eredetvédelemmel rendelkező borait készítő borászai és a különböző országokból származó vásárlói üzletet kössenek egymással. Ez a kiállítás főleg a szakembereknek szól. Sokkal könnyebb a szakembereknek, akik a kóstolás után már egyből mehetnek is az adott borász standjához a Wine Gallery-nek és a Business Searcher-nek köszönhetően – tette hozzá.
Azon túl, hogy a FENAVIN Spanyolország legnagyobb boros kiállítása, a szervezők szeretnék, ha nem csak két napig irányulna a világ figyelme a spanyol borokra. Éppen ezért mindent megtesznek a bor kultúrájának népszerűsítéséért. Nagyon sokrétű programokkal készülnek, melyből nem hiányozhat a mértékletes alkoholfogyasztás, gasztronómia, művészet és a sport minden formájának népszerűsítése.
A FENAVIN ORIGINAL. WINE & FOOD biztosítja, hogy a kiállítás ideje alatt az ételek Ciudad Real tartományból érkeznek, illetve ezeknek a termékeknek a népszerűsítését végzi.
Még egy okkal több, hogy miért májusban menjünk Spanyolországba!