Régóta rendeztek pezsgős eseményeket, és a magyar termelők is egyre nyitottabbak a buborékos italok készítésére. Mennyiben lett könnyebb a rendezvény megszervezése az elmúlt években?
Szerencsére egyre több kiállító tud részt venni a Borjour Buborékon, mivel egyre több magyar borászatnak van már gyöngyözőbora, pezsgője. A vendégek száma is évről évre nő, ezért az idei eseményt át kellett tennünk a hagyományos korábbi helyszínről, a Spoonról a Stefánia Palotába.
Milyen tételek iránt érdeklődnek a vendégek? Keresik a tradicionális készítésű pezsgőket, vagy egyelőre csak barátkoznak a műfajjal?
Ezt a rendezvényünket hagyományosan karácsony és szilveszter között tartjuk, így a tradicionális módszerrel készült pezsgők talán népszerűbbek, mint a nyáron nagyon bomba gyöngyözők és habzók.
Tapasztaltál minőségi változást a magyar pezsgőknél?
Nagyon fiatal a műfaj, még sok évnek kell eltelnie, és sok olyan pincészetnek belépnie, amely valóban maga állítja elő a pezsgőit, hogy ezt a kérdést egyáltalán feltehessük.
Lesznek-e újdonságok, olyan borászatok vagy tételek, amelyekkel eddig nem nagyon találkozhattak a buborékos italok kedvelői?
Kétszer annyi kiállítónk lesz, mint eddig, úgyhogy mindenképpen.
Champagne-ok, crémant-ok is lesznek szép számmal, ezek kóstolásához tudnál pár tippet adni a kezdő fogyasztóknak?
Hát persze! Kicsit döntsék meg a poharat, amikor a kiállító tölt nekik!
Ha valakinek megtetszik egy pezsgő vagy gyöngyöző, az szilveszter előtt be tudja még szerezni, esetleg a helyszínen lehetőség lesz a vásárlásra?
Egyre több olyan Borjourt szervezünk, ahol a belépő egy jelentős része levásárolható. A cél, hogy olyan rendezvényeink legyenek, ahol mindhárom résztvevő (vendég, kiállító, szervező) egyformán úgy érezze, megérte nekik a részvétel. Ezúttal a 6000 forintos belépő fele felhasználható palackos vásárlásra, azaz a belépő karszalag mellé minden vendég kap 3 darab 1000 forintos kupont, melyeket a kiállítóknál költhet el.