Pannon Borrégió: saját arculat, saját bormarketing

Borászportál
2011. május 18., 21:28


A borrégiók megalakulása újdonságnak mondható a magyar bor történetében, hiszen alig néhány éve kezdődtek meg a borvidékek régióba szerveződései. Az alábbiakban Schmidt Győző, a Pannon Borrégió elnökének nyilatkozata olvasható.
Pannon Borrégió: saját arculat, saját bormarketing
 
„Borrégiónk az elmúlt másfél évben tette meg azokat az elsőnek is mondható lépéseket, amelyekkel a szélesebb nyilvánosság felé is ismertebbé vált a neve. Nem öncélúan tette ezt, hiszen a régiós szerveződés fő célja a régió szőlészetének és borászatának fejlesztése, színvonalának folyamatos emelése. Ennek érdekében kezdtünk meg aktívabb tevékenységünket, részben az érdekvédelem tárgykörében, de talán sokkal hangsúlyosabban a bormarketing területén.
Egy olyan területen, amely korábban inkább csak megérzéssel működött, kevés szakember bevonásával, inkább csak pincészetekre, mintsem borvidékekre, vagy borrégióra szabva létezett. Ezen a területen kissé bizonytalanul tettük, tesszük meg az első lépéseket, de sokat segít, hogy nem csak a saját fejük után kell mennünk, hiszen tanácsadó cég és egyetem egyaránt segíti munkánkat. Konzorciumot hoztunk létre, amelyben partnerekre találtunk sokakban, akiknek érdeke és célja a magyar bor, a pannon bor jó hírnevének még jobbá tétele. Akiknek érdeke és célja, hogy közösségben gondolkodva induljunk el egy hosszú úton, amelynek végén remélhetőleg már megvalósulhat a néhány hónapja megfogalmazott missziónk: A Pannon Borrégió borvidékeinek egymást erősítő és kiegészítő támogatásával régiója egyedi és minőségi jellegét jeleníti meg, alkotó közösségbe vonva a szőlővel, borral, gasztronómiával, turizmussal és a kultúrával foglalkozókat, egyszerre téve keresett márkává borait és vonzóvá tájait.
A Pannon Borrégió az elmúlt másfél év alatt bormarketing stratégiát és akciótervet alkotott meg, kialakította kommunikációs eszközeit, akciókat és rendezvényeket kezdeményezett (idén már másodszor rendeztük meg a Pannon Borrégió TOP 25 borversenyt, először a Pünkösdi Pannon Pincéket), kampányokat bonyolított le a rendezvények sikere érdekében, a Pannon Borrégió borászainak, borainak népszerűsítéséért. Részt vettünk néhány külföldi kiállításon, felmértük a borutaink helyzetét, hírlevelet adtunk ki, és sorolhatnánk.
Amit azonban most az Olvasónak javaslok: böngéssze oldalainkat, olvasson rólunk, látogasson el a borvidékeink weboldalára is, és bízom benne, hogy meggyőztük: érdemes hozzánk visszatérni. Hiszen a weboldalaink folyamatosan frissülnek, ahogy nem csak a virtuális, de a való világban is folyamatos fejlesztések jellemzik borrégiónkat. A borászatok, borturisztikai szolgáltatók igyekeznek a borturisták kedvében járni – tapasztalja meg ez Ön is!”
 
Winelovers borok az olvasás mellé