A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) borszakmai továbbképzés sorozatot indított az országos Tourinform hálózat irodavezetőinek és munkatársaik számára.
2019. novembere és decembere folyamán Magyarország hat borrégiójának egy-egy településére (Eger, Bodrogkisfalud, Tihany, Sopron, Szekszárd és Szeged) látogatnak el az MTÜ munkatársai illetve hazai boros szakemberek, hogy egész napos képzést nyújtsanak az érdeklődőknek.
A hat allomás
2019. november 11.: Eger, Bolyki Pince
2019. november 13.: Bodrogkisfalud, Patricius Borház
2019. november 18.: Tihany, Tihanyi Vinarius
2019. november 20.: Sopron, Mediterrano Solo
2019. december 3.: Szekszárd, Takler Borbirtok
2019. december 5.: Szeged, Hunguest Hotel Forrás Szeged
A magyar borról és borvidékeinkről szóló tananyagot a Borkollégium neves oktatói adják át a továbbképzés résztvevőinek, de a képzés során megismerkedhetnek az ismeretszerző borkóstolás alapjaival is 6 boron keresztül. Az oktatássorozat célja, hogy a Tourinform irodák munkatársai olyan a magyar borral, borturizmussal kapcsolatos ismeretanyaggal gazdagodjanak, amelynek nyomán elindulhat illetve folytatódhat a Tourinform irodák együttműködése régiójuk borturisztikai szolgáltatóival, borászataival. Fontos cél, hogy a képzés során egy olyan alap borismereti és borturisztikai tudásanyag kerüljön átadásra, amelynek elsajátításával az irodák képviselői hozzájárulhatnak a borvidék borturisztikai forgalmának élénkítéséhez, az egyes desztinációba látogató turisták figyelmének felkeltésével a meglátogatott vagy közeli borvidékek látnivalóira, borászataira. Az első, egri napon Bálint László dipWSET nemzetközi borakadémikus, a Borkollégium vezető oktatója tartott előadást a szép számú közönség előtt.
Bálint László: Azok a turisztikai szakemberek, akik eljöttek, alapvetően nem a borral foglalkoznak munkájuk során. Most kaptak egy alap ismeretterjesztést annak érdekében, hogy ezáltal szélesíteni tudják az irodájuk kínálatát, és bátran ajánljanak boros programokat is a hozzájuk fordulóknak. Igyekeztem át adni egy jól strukturált alaptudást, kezdve a borfajtáktól a borvidékeinken át a helyes kóstolás elsajátításáig. Úgy vettem észre, a hallgatóságot tényleg érdekelte, nagyon odafigyeltek, szerintem segíteni fogják tudni a borturizmus fejlődését.
A résztvevők a képzésen nemcsak az adott régió legfontosabb bortípusait ismerhetik meg, de megismerkedhetnek a Magyar Bor - Személyesen új magyar borarculattal is, ezáltal segítve az egységes marketingkommunikációt. Mivel a legtöbb borvidéken nem működik olyan borút egyesület, amely összefogná az adott borvidék borászatait, de ahol létezik ilyen egyesületi összefogás, jellemzően ott sem található meg információs iroda, így a Tourinform irodák szerepe még inkább felértékelődik. Az MTÜ az országban található összes Tourinform iroda (több mint 110 településen működnek ilyen irodák) munkatársai számára hirdette meg az ingyenes továbbképzési napon való részvételt.
Papp Ildikó, a váci Tourinform iroda vezetője, az egri továbbképzés résztvevője:Mi végezzük a város turisztikai marketingjét is, állítunk össze ajánlatokat a látnivalókról és a programokról. Ez az egy nap is sokat adott, első sorban a borkóstolással kapcsolatban tettem szert új ismeretekre, illetve a borvidékeinkről is bizonyosan több információval fogok tudni szolgálni a jövőben az ügyfeleink részére.
"Edukációval, továbbképzéssel kapcsolatos tevékenységünknek ez az újabb állomása azt a fontos célt szolgálja, hogy értékeink ismeretében a turistának információkat és programötleteket adó Tourinform munkatársak is elhivatottsággal állhassanak a borhoz, borturizmushoz. A képzésen továbbá a kiadványainkkal is megismerkedhetnek, hiszen ezentúl az irodákban elérhetők lesznek a Magyar Bor leporelló magyar, angol és német verziói is" - foglalta össze Szűcs-Balás Vera, az MTÜ vezető szakértője.