A Magyar Nemzeti Kereskedőház és a Veritas Borkereskedés közösen tartott borkóstolót tegnap külföldi szigetlakóknak és néhány magyar szakújságírónak.
A rendezvényen olyan borokat mutattak be, amelyeket itthon a Veritas, külföldön pedig a kereskedőház forgalmaz, mondta el Németh Ákos, a kereskedőház borszakmai tanácsadója.
Habár a délutáni forróság nem kedvezett a borozásnak, mégis mind a 20-25 francia és holland fiatal végigkóstolta azt a kilenc tételt, amelyeket a szervezők kiválasztottak, sőt, el is mondták a váleményüket a borokról.
És, hogy melyek voltak ezek?
Bodri Blanka Sauvignon Blanc 2014
Thummerer Egri Csillag 2013
Patricius Tokaji Furmint 2012
Vylyan Kakas 2014
Thummerer Egri Bikavér 2011
Bodri Optimus Cuvée 2011
Vylyan Montenuovo Cuvée 2009
Patricius Katinka 2012
A fehérborok közül a lányok inkább a nagyon jó formában lévő egri csillagot szerették, míg a fiúknak jobban tetszett a furmint karakteres íze. A rozét tisztán és fröccsként is szívesen fogyasztották - úgy tűnik, már megismerkedtek vele az elmúlt napokban -, a vörösborok pedig jobban megosztották a társaságot. A Montenuovo közkedveltsége egyértelmű volt, azonban a francia vendégek a Bodri Optimust szerették meg nagyon, ami talán nem is csoda, hiszen egy bordeaux-i házasításról van szó.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház célja egyébként, hogy elősegítse a magas hozzáadott értékű, nemzetközileg is versenyképes termékeket és szolgáltatásokat előállító hazai kis- és középvállalkozások exportjának bővülését, így különös figyelmet fordítanak a magas minőségű borokat készítő pincészetek kínálatára is.
Németh Ákos, a kereskedőház borszakmai tanácsadója a Szigeten elmondta, hogy a cég előbb a „keleti nyitás” programjával leginkább Kínában és Vietnámban értékesített jelentős mennyiségű magyar bort, ezt pedig a „déli nyitás” követte, amely során elsősorban Macedóniában sikerült piacokat kiépíteni.
A kereskedőház célja, hogy az év végéig 45 iroda működjön világszerte, többek között az USA több városában, és Moszkvában is. Németh Ákos arról is tájékoztatta lapunkat, hogy folyamatban van egy tárcaközi munka, amely a magyar bor export promóciójára vonatkozik. A külügyminisztériummal, az agrártárcával, a gazdasági minisztériummal, az Agrármarketing Vezérigazgatósággal, a Magyar Turizmus Zrt.-vel és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával közösen a Magyar Nemzeti Kereskedőház 3 hónapos egyeztetés sorozaton van túl, mely során kijelölték, mely piacok fontosak stratégiailag a magyar bor export szempontjából.