A Lidl új promóciójában kiemelt szerepet kapnak a magyarországi és az újvilági borok. Az európai üzletlánc fő célja az Egri bikavér és a hazai, autokton fajták bemutatása.
Az üzletláncban március 3-tól lesz elérhető Európa-szerte a magyar borválogatás, amelyben négy fehér, három vörös és egy desszertbor is helyet kapott. A szelekcióban ott van a Juhász Testvérek Egri bikavére, Mészáros Pál kékfrankosa, Polgár Zoltán Therápia fantázianevű villányi házasítása, az etyeki Haraszthy Pincészet Sir Irsai tétele, a Hilltop szürkebatárja, egy tokaji furmint és a Tokaj Kereskedőház 2013-as Késői Arany Grand Selection bora. Ezt követően április 21-én a legnépszerűbb magyar fehérekkel bővül a Lidl kínálata, de erről már nem árult el részleteket a Thedrinksbusiness.com.
„18 hónappal ezelőtt kezdtünk el komolyan foglalkozni a borokkal. Úgy láttuk jónak, hogy a projektet egy klasszikus és jól ismert ország tételeivel kell elindítani, így a francia borvidékek kerültek a fókuszba. A visszajelzések egyértelműen pozitívak, az ügyfelek bizalmát elnyerve pedig sokkal könnyebb dolgunk van, ha szélesíteni szeretnénk a látókörüket” – mondta Ben Hulme, a cég borbeszerzője.
A Lidl élelmiszer-kereskedelmi hálózata egész Európát átszövi, így a tavaszi promóció keretében a magyar borok sok olyan helyre is eljutnak, ahová eddig nem sikerült. A láncnak három Master of Wine is segíti a munkáját, akik közül Caroline Gilby röviden nyilatkozott a kezdeményezésről: „A brit fogyasztók nyitottak lesznek a magyar borokra, amelyek némi nosztalgikus hangulatot ébresztenek a borkedvelőkben. Főleg azokban a rajongókban, akik még emlékeznek az 1970-es fénykorra. De a borok új köntösben térnek vissza, követve a magyar piaci fejlődést.”
A tavasz folyamán újvilági borok is kerülnek a Lidl polcaira, három ausztrál, négy dél-afrikai és egy új-zélandi tétel. Ben Hulme szerint ez egy teljesen kiaknázatlan terület. „Az újvilági borokkal egy határt léptünk át. A sztenderd borok sorában a legnépszerűbb termékek az újvilági tételek, így most ezeknek a listáját szeretnénk bővíteni.” Mindezek mellett az áruházláncnak a megfelelő készletekről is gondoskodnia kell, így ez plusz egy érv az újvilági borok mellett, hiszen a tengeren túli országokban rendszerint nagyobb mennyiséget tudnak előállítani.
A Lidlben 2015-ben egyébként 15 százalékkal emelkedett a borértékesítés az azt megelőző évhez képest.