A borászok aktív bevonásával szervezett kampány kiemelt célja, hogy lebontsa a fiatalokban élő előítéleteket a borral kapcsolatban, megmutassa annak friss és innovatív arcát, egyben felhívja a figyelmet a felelős borfogyasztásra is.
A Magyar Bormarketing Ügynökség felel a Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos által megalkotott nemzeti bormarketing stratégia megvalósításáért, amely keretein belül elindították első belföldi kampányukat, a Buborékok nyarát, országos közterületi megjelenésekkel, digitális megoldásokkal és célcsoportreleváns véleményvezérekkel.
A bor, mint Magyarország kulturális örökségének fontos része válságban van. Bár kiváló boraink vannak, a borfogyasztás folyamatosan csökkenő tendenciát mutat: az elsődleges fogyasztói bázis nem frissül, jellemzően sokkal kevesebb magyar bor kerül ma a fiatalok poharába, mint a korábbi generációk esetében. A borok világára inkább a hagyományok, a tradicionális készítési technológiák és a konzervatív értékek előtérbe helyezése jellemző, amelyek távolabb állnak ettől a célcsoporttól, így a borfogyasztást is számos előítélet övezi.
A Z-generáció tagjai, a jövő borfogyasztói például az alkoholmentes vagy részlegesen alkoholmentes italokat részesítik előnyben, a nehezebb, hordós, testesebb borok helyett inkább a buborékokat, a frissítő, könnyed, gyümölcsös, reduktív tételeket preferálják. Épp ezért a Magyar Bormarketing Ügynökség nyári kampányának főszereplői a buborékos borok, a pezsgők, a habzóborok és a fröccsök, valamint a bor-és
pezsgőkoktélok.
„Kiemelten fontosnak tartottuk, hogy kampányunk tervezési és megvalósítási fázisaiba is aktívan bevonjuk a hazai borásztársadalmat. A Buborékok nyarához digitális csatornáikon és országszerte megtalálható, kóstolóhelyi aktivitásaikkal is csatlakoztak, amit ezúton is szívből köszönünk. A jövőben is a legfontosabb szövetségesekként számítunk rájuk” – hangsúlyozta Pusztai Anita, a Magyar Bormarketing Ügynökség marketingigazgatója.
MILYEN A TE BUBORÉKOD?
A kampány kezdetén a buborekoknyara.hu weboldalon szavazásra invitálták a fiatalokat, hogy kiderüljön, melyik buborékos kategória a kedvencük: pezsgő, habzó-és gyöngyözőbor, fröccs, avagy bor-és pezsgőkoktél.
Bemutatkozott továbbá három baráti társaság, az Ivan & The Parazol zenekar, DJ Jauri, valamint Schoblocher Barbara énekesnő (Blahalouisiana) és barátai, akik megmutatják, hogy milyen, amikor hazai bor kerül poharaikba, és azt is, hogy milyen fröccsöt vagy borkoktélt isznak. A fiatalok augusztus folyamán számos nagyszabású eseményen is találkozhatnak a Buborékok nyarával: többek között a Balatonfüredi Borheteken, T-Danny Budapest Parkban tartott koncertjén, valamint a Balaton Pikniken és a Strand Fesztiválon. Hónap közepén továbbá útjára indul a Buborékok nyara retró kabrióbusza is, amely mozgó árusító- és kóstoltató pontként sorra látogatja ezeket az eseményeket. Így nemcsak a három buborékos kategória italait lehet felfedezni, hanem több magyar borászattal és borvidékkel is közelebbről megismerkedhetünk.
Érdemes követni a kampány kiemelt eseményeit és a résztvevő influencerek közösségimédia-felületeit is, hiszen nemcsak Strand Fesztivál belépőket lehet megcsípni, hanem a nyertesek a fesztiválon, barátaikkal együtt, egy zártkörű bulin is koccinthatnak kedvenceikkel.
A Buborékok nyara kampány nyitófilmjei: