Az amerikai Champagne Bureau a napokban tette közzé a tavalyi évről készült jelentését, ami szerint 2018-ban közel 24 millió palack Champagne talált gazdára a tengerentúlon. Ez 2,7 százalékos növekedés az előző évhez képest, egyben zsinórban a hatodik év, amikor bővült a kereslet. A 652 millió dolláros forgalmával egyébként Franciaország után az USA jelenti a legnagyobb felvevőpiacát az italnak (eladott palackszámot tekintve harmadikak). A világban egyébként évente 300 millió üveg talál gazdára összesen 5,5 milliárd dollár értékben.
„A növekedést elsősorban a fiatalok generálják, akik egyre inkább az egyedi és minőségi termékeket keresik és ez alól a bor sem kivétel. A Champagne pedig ezen belül is különleges helyet foglal el, hiszen egyetlen borvidéken készíthetik csak és egyedi az íze” – mondta a
winebusiness.com-nak a statisztikát készítő szervezet igazgatója.
A Champagne-fogyasztás Magyaroszágon is nő, pontos adatok nincsenek, de a szakértők pár éve 50 ezer palack körülre tették az éves hazai forgalmat.