Felmérés - A Borászportál idén is felméri az internetezők borfogyasztási szokásait a változások lekövetése, a trendek megfigyelése érdekében. A kérdőívet bárki kitöltheti; érdemes a kérdésekre válaszolni, hiszen ezzel részletes képet kaphatunk saját szokásainkról, valamint a kitöltők között számos nyereményt is kisorsolunk.
2011 őszén közel 4000 fős online kutatást készített a Borászportál Bormagazin. Az ötlet egyedülálló, hiszen hazánkban elsőként készült ilyen átfogó felmérés az internetezők borozási szokásairól. Sőt, az is unikumnak számít, hogy az adatfelvételt újra elvégzik, így a fogyasztók véleményének változásaira is fény derülhet.
Érdemes a kérdésekre válaszolni, hiszen ezzel részletes képet kaphatunk saját szokásainkról, valamint a kitöltők között számos nyereményt sorsolunk ki.
Igényesebb borfogyasztók az internethasználók
A hazai borkultúra és az internethasználat fejlődésével releváns kérdéssé vált az internetezők borfogyasztási szokásainak megismerése. A tavalyi eredmények megerősítették azokat a véleményeket, mely szerint igényesebbek az internetet rendszeresen használó, az információ. Egyben megmutatták azt is, hogy a nemhez tartozás, életkor, jövedelemszint, iskolázottság, valamint a lakhely szoros kapcsolatban áll a borfogyasztási szokásokkal. Persze azért van még hova fejlődni, hiszen például az online fogyasztók csupán 40%-a preferálja a száraz borokat.
A Borászportál 2011-es, az internetet használók borfogyasztási szokásairól készült felmérése ide kattintva tölthető le. |
Néhány további érdekesség a tavalyi eredmények közül: a válaszadók 50% legalább hetente iszik bort, közel 10% pedig naponta. A kutatás szerint az internetezők 40%-a 1000 és 2000 forint között választ bort magának, közel ennyien 500 és 1000 forint között. A legalsó, félezer forint alatti kategóriát mindössze 6% jelölte meg. Leginkább szuper- és hipermarketben vásárolnak (70%), az internetes rendelést mindössze 8% próbálta már. A borvidékeknél Villány, Eger és Tokaj dominanciája egyértelmű.
A Borászportál fontos feladatának tekinti a hazai borkultúra fejlesztését, megismerését, így tervei között szerepel a felmérés rendszeres, éves lebonyolítása, a fogyasztási és vásárlási szokások nyomon követése.