A Magyar Turizmus Zrt. lengyelországi külképviselete és Balatoni Regionális Marketing Igazgatósága közös bor- és gasztronómiai tanulmányutat szervezett 2012. április 12-15. között a Balaton régióba. A részt vevő lengyel újságírók megismerkedhettek a balatoni borrégió hagyományaival és a legmodernebb borgazdaságokkal, pincészetekkel egyaránt.
A balatonboglári, balatonfüred-csopaki, badacsonyi borvidéket és a cserszegi fűszeres hazájaként ismert Nyugat-Balatont érintő program négy napja alatt a résztvevők a vezető bortermelők, borházak mellett felkeresték a balatoni gasztronómia élvonalát képviselő éttermeket is. A csoport keszthelyi programja TDM együttműködés keretében valósult meg: az utolsó nap programját a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda szervezte. A visszajelzések szerint az újságírók elégedetten távoztak Magyarországról, jó benyomást tett rájuk a helyi szolgáltatók vendégszeretete, szakmai tudása és a bor és gasztronómiai kínálat minősége is.
Lengyelország dinamikusan fejlődő beutaztató piac a Balaton régió tekintetében. A KSH előzetes adatai alapján, 2011-ben a lengyel vendégek száma 13%-os emelkedést mutatott az előző évihez képest, a vendégéjszakák száma pedig 8,8%-kal nőtt.