Amerika elkezdett pálinkát inni

Borászportál
2013. október 09., 15:34


Export - Október végétől megkezdődik az Agárdi Pálinkafőzde termékeinek értékesítése New York és New Jersey államban. A cég tájékoztatása szerint az első szállítmány Agárdi Prémium barack- és Irsai Olivér szőlőpálinkák már úton vannak a keleti part felé. A jövőben a prémium termékcsalád szilvapálinkájával is bővül a kínálat.
Amerika elkezdett pálinkát inni
 
Amerika elkezdett pálinkát inni
fotó: Pingu
Az amerikai disztribúciós partner első ütemben a New York-i éttermek és italkereskedések számára értékesíti a pálinkákat. Az előrejelzések alapján élénk az érdeklődés az eredetvédett hungarikum iránt.
Az Egyesült Államok piacára való belépéshez nagyon szigorú minőségi paramétereknek kellett megfelelniük a termékeknek, és az európai gyakorlattal ellentétben szükség van forgalomba hozatali engedélyre.
Az erős piacvédelemnek köszönhetően az engedélyt öt évre adják ki, ezen felül minden államnak más a szabályozása - idézi a közlemény Szabó Lászlót, az Agárdi Pálinkafőzde ügyvezetőjét. A pálinkák az amerikai igényekhez igazított címkével kerülnek az üzletekbe.
 
Szabó László, az Agárdi Pálinkafőzde ügyvezetője a Távirati Iroda megkeresésére közölte: a cég 2012-es árbevétele 240 millió forint volt, 15 százalékkal csökkent az előző évhez képest. A csökkenés oka elsősorban a tavalyi, mennyiségileg gyenge gyümölcstermés volt, emiatt kevesebb pálinka készült.
Az idei év gyümölcstermése sokkal kedvezőbb, bővebb volt, és jó áron lehetett minőségi alapanyagot vásárolni. A piaci trendek alapján az látszik, hogy a pálinka továbbra is nagyon népszerű termék, de az illegális piac is egyre erősebb, ami az otthoni főzés, illetve a bérfőzetés egyik negatív következménye. A legális piacon is egyre több szereplő jelenik meg, ennek ellenére növekvő árbevételre számít az Agárdi Pálinkafőzde. Egyrészt az idei  jó termésnek köszönhetően, másrészt aktívabb lett az értékesítés is – tette hozzá.
Eddig csupán az árbevétel egy-két százaléka származott az exportból, és ahhoz, hogy külföldön is kelendő legyen a termék, olyan disztribútorra van szükség, aki nemcsak a forgalmazást, hanem a márkaépítést is vállalja. Az Egyesült Államokban sikerült találni egy olyan, magyar származású partnert, akinek saját disztribúciós cége van, és kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkezik - mondta Szabó László.
Kifejtette: így az Egyesült Államokban éttermi és kiskereskedelmi promóciók, termékkóstoltatások lesznek, illetve online marketing kampányt tervez az Agárdi Pálinkafőzde a disztribúciós partnerrel együttműködésben.
A cég jelenleg egy nagy volumenű, százmillió forintot meghaladó  beruházás előtt áll, amit részben pályázati forrásból, részben saját erőből finanszíroznak. A beruházás célja a kapacitásbővítés, valamint a termékskála kiszélesítése új, nem-alkoholos, gyümölcsalapú termékekkel – tájékoztatott az ügyevező.