Szénsavasból fogy a legtöbb
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója a távirati irodának elmondta, hogy üzleteikben minden italféleség forgalma jelentősen nőtt. Ásványvízből fogy a legtöbb: egy szokásos nyári átlaghőmérsékletű naphoz képest négyszeres, négy és félszeres mennyiséget értékesítenek üzleteikben a mostani hőségben – jelezte, hozzátéve, hogy az eladott vizek 70 százaléka szénsavas.
A drágább ásványvizeknél kezd kiegyenlítődni a szénsavas és a szénsavmentes termékek aránya, míg az olcsóbb, saját márkás vizek közül inkább a szénsavas fogy, 80-85 százalékos arányban – fejtette ki Fodor Attila.
Szólt arról is, hogy a sör forgalma a labdarúgó Európa-bajnokság után sem torpant meg, a hőség miatt továbbra is a szokásosnál 40-50 százalékkal több fogy belőle.
A klíma is keresett árucikk
Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs vezetője arról számolt be, hogy az utóbbi két hétben megugrott a kereslet a klímák, ventilátorok iránt, utóbbiból négyszer többet adtak el, mint tavaly ilyenkor. Hozzáfűzte: klímából ezekben a napokban egy-egy nap alatt adnak el annyit, mint tavaly egy hétvégén összesen, amikor pedig jobban ráérnek az emberek vásárolni. A klímák közül a mobil klíma a legnépszerűbb – tette hozzá Gillemot Katalin.
Ásványvízből 50-70 százalékkal nőttek az eladások mennyiség szerint, június utolsó hetében a 12 magyarországi Auchan Áruházban 1-1,5 millió palackkal adtak el. Értékben kisebb az emelkedés, mivel a vásárlók inkább az olcsóbb termékeket keresik. A kommunikációs vezető az MTI-nek elmondta azt is, hogy ízesített sörből a tavalyihoz képest 50 százalékkal többet adnak el, és nőtt a pálcás jégkrémek eladása is.
50-85%-al több ásványvíz fogy a boltok polcairól a hőségben
Az elmúlt néhány nap kánikulai időjárásának köszönhetően jelentősen megnőtt a klasszikus nyári termékek forgalma a Tesco áruházakban. Az eladott ásványvizek mennyisége 80%-kal, a jégkrémek forgalma 30%-kal emelkedett, míg a sörből 15%-kal több fogyott az utóbbi napokban.
Slágertermék a citromfüves víz és az almasör
A nyár beköszöntével számos ásványvízmárkát kedvezményes áron kínál az áruházlánc, az ásványvizek a Hónap Sztárja elnevezésű akciósorozat állandó szereplői lettek. A vásárlók elsősorban a sajátmárkás és az ízesített vizeket részesítik előnyben, ez utóbbiak népszerűsége folyamatosan növekszik. A citromos, narancsos, körtés és egyéb gyümölcsös ízvilággal rendelkező ásványvizek mellett a Tesco választékában megtalálhatók az Év Terméke díjat elnyerő ásványvizek, mint például az egyedi, körte-citromfű ízesítésű is.
A víz mellett persze jobban fogyott a sör is, mely termékek kínálatát a Tesco májusban megújította: az áruházlánc immár több mint 200 különböző sörrel várja vásárlóit. A hőség beköszöntével és az áruházlánc múlt hét pénteken indított sörvásárának köszönhetően az eladott sörök forgalma közel 15 %-kal nőtt a Tesco áruházakban. A nagy kiszerelésű, PET palackban kínált sörök átvették a vezető szerepet, a kedvező ár-érték arányuknak köszönhetően ma már keresettebbek, mint üveges társaik. A fogyasztók szívesen vásárolják a könnyű, 3-4% alkoholtartalmú világos söröket, de az idei nyár klasszikusai is nagy valószínűséggel a gyümölcsös ízesítésű, 2% alkoholtartalmú változatok lesznek. Bár a legkedveltebb ízesítésű sörök még mindig a citromízűek, idén már almás, körtés, narancsos, grépfrútos, bodzás, sőt meggyes sörök is kaphatók a Tescóban – számol be az Élelmiszer Online.
Igazi különlegesség a cider (almabor vagy almasör), ebből a májusi választékbővítésnek köszönhetően ma már közel 30 féle kapható a Tesco üzleteiben. Az áruházlánc egy kizárólag természetes összetevőket tartalmazó skandináv változatot is kínál, amely valódi almalé erjesztésével készül. A 4-5%-os alkoholtartalmú cider szénsavasságának köszönhetően a meleg napok kedvenc hűsítője, ami ma már a magyar közönséget is meghódította. A klasszikus almaíz mellett körtés, áfonyás, bodzás, erdei gyümölcsös és egyéb ízekben is kapható.