Évjárat-bemutató - Leo Kuelbs kurátor iránymutatása alatt a magyar vizuális kultúra és klubélet meghatározó csapata, a Kiégő Izzók (Glowing Bulbs) felelt a látványos videó show megkomponálásáért a Dom Pérignon 2004-es évjáratának bemutató eseményén Champagne szívében, Hautvillers-ben.
Az ikonikus márka, a Dom Pérignon mindig is kiváló ízléssel választott kreatív partnereket, korábban többek között Karl Lagerfeld divatmogul, Robert Wilson, a kortárs színházművészet legjelentősebb alakja, David Lynch filmrendező és Lang Lang, a világhírű zongoraművész is örömmel vállalták, hogy a luxusmárka életének egy-egy fejezetét művészi igényességgel illusztrálják.
Idén májusban Richard Geoffroy pincemester és a rendezvény szervezői már sötétedés előtt rendhagyó kóstolóval várták a vendégeket. Először került sor évjárat bemutatóra a Dom Pérignon otthonában, ahol a mesés vidék, a mély csend és nyugalom különleges rituáléra, a 'solo tasting' megszervezésére inspirálta őket. A vendégeket magányosan, egy a maximális látványt a maximális csenddel kombináló „buborékba” ültették. Egy szál orchidea társaságában, átlátszó bútorokkal berendezett, átlátszó sátorfalak mögött zavartalanul mélyedhettek el gondolataikban és az újonnan debütált 2004-es Dom Pérignon rétegeiben.
Solo tasting Hautvillers-ben, további fotók az eseményről itt
Bár az este már kevésbé az elszigeteltségről, inkább az élmények megosztásáról szólt, a koncepció itt is formabontónak bizonyult, és ehhez a Kiégő Izzók is jelentősen hozzájárult. Leo Kuelbs, munkájuk kurátora, korábban már a 'Divine Coelascence', vagyis 'Isteni Egyesülés' című látványshow elkészítésekor is hazánk videóművészeivel dolgozott együtt, tavaly a berlini Bärensaal teljes mennyezetét és falait bevetítve keltették életre a Dom Pérignon látványos világát. A kurátor a video mapping, vagyis az épületekre, kifejezetten azok homlokzatára és formáira szabott háromdimenziós hatást keltő videó animációk vezéralakja. A műfaj mára messze kinőtte a korábbi épület-fényfestés műfaji kereteit, ahogy ezt a Dom Pérignon vendégei is tapasztalhatták.
„Leo-nak Farkas Fülöp kollégám mutatta meg a video mapping technikával készült munkánkat, miután New Yorkba költözött és egy partin megismerték egymást. A demófelület a Brooklyn híd pillére volt, amit egy évvel később a Dumbo Arts fesztiválon már teljes felületén bevetítettünk.” – elevenítette fel a kezdeteket Zádor Tamás projektvezető.
Az aktuális showhoz a Kiégő Izzók ott merített inspirációt, ahol Dom Pérignon, a szerzetes végezte áldásos munkáját – Hautvillers-ben. A csapat részt vett egy ebéddel összekötött kóstolón Épernay-ben, a Moët & Chandon ház központjában, mégis Hautvillers volt az, ahová újra és újra visszatértek, mert „fantasztikus érzés volt olyan helyen sétálgatni, amit érezhetően áthatnak a hagyományok, és ahonnan az egész környék belátható”. A 2004-es évjárat előkóstolása Richard Geoffroy pincemesterrel szintén meghatározó élmény volt számukra, ők ugyanis azon kevesek között voltak, akik már tavaly decemberben a poharaikban tudhatták a most debütált champagne-t. „Mind a helyszín atmoszférája, mind maga a bor rendkívül inspiráló volt.” – összegezte Tamás, aki novembertől dolgozott a projekten és levezényelte az utolsó két hónap hajráját is.
A 8 fős csapat feladata egy olyan videomapping show kivitelezése volt, amelynek során a 7. századi kolostor, annak harangtornya és a szomszédos épületegyüttes homlokzata 3D-ben kelti életre a Dom Pérignon champagne legendáját. A munka komplexitását elég annyival illusztrálni, hogy a vetítéshez több mint 10 speciális, masszív fényerejű projektorra volt szükség és az animációk felbontása a tökéletes látvány érdekében a HD filmek felbontásának négyszerese volt.
A zenei és vizuális élmény a ’The Expanding Universe’ – a ’Táguló Világegyetem' címet kapta, ezzel is kifejezve, hogy a presztízs cuvée épp annyira végtelennek tűnő élményt kíván adni megízlelve, amilyen mély és titkokkal teli az univerzum. A videó show kezdőmotívuma egy galamb, a Szentlélek jelképe volt, felidézve a legendát, amely szerint Saint Nivard püspöknek útközben megpihenve fárasztó útján egy látomása támadt. A madár elvezette őt a későbbi apátság színhelyére és itt születtek később Dom Pierre Pérignon történelmi jelentőségű felfedezései. A történelmi korszakokon átívelő show a múltból a legfontosabb korszakok megjelenítésén át a jelenig ívelt, miközben az egyszerű motívumoktól az egyre részletesebb, végül absztrakt jelenetekig fejlődött. A zenei aláfestésről szintén hazai csapat, a Studio H gondoskodott.
A jelenbe visszaérkezve a résztvevők egy különleges vacsora mellett szerezhettek újabb benyomásokat a 2004-es évjáratról és koccinthattak a magyar művészekre. „A show mindhárom este, a VIP közönség, a kereskedelmi partnerek és végül a ház partnerei, vagyis a szőlősgazdák körében is nagy sikert aratott.” – mesélte beszámolójában Tamás.