„Jó bulit csak jó borral lehet tartani. Tavaly a Sziget Kft. öt fesztiválján, ahová mi szállítottuk a bort, 30 százalékkal nőtt a borfogyasztás, amit csak a minőség javulásával lehet magyarázni. Idén hasonló bővülésben bízunk, hiszen megint kiváló borokat viszünk a rendezvényekre” – mondja Elek Márton, a Borháló Borkereskedés stratégiai igazgatója. A társaság idén másodszor – ezúttal három évre – nyerte el a lehetőséget, hogy kiválassza és beszállítsa a nyári Sziget-rendezvények, a Volt, a Balaton Sound, a Sziget, a B.my.Lake és a Strand Fesztivál borait.
„A lényeg, hogy a minőségen nem lehet spórolni. A fehér legyen karakteres, üde, de kellően savas, fröccsbe való, a rozé legyen gyümölcsös, de nem tolakodó. Álljon rendelkezésre belőlük több tízezer liter, tartsák őket mindig frissen és hidegen, és bármikor le lehessen tölteni belőlük akár ezer litert is.” Nagyjából ezek voltak a fő szempontok, amikor Kathona Krisztián, a Borháló beszerzési igazgatója idén is nyakába vette az országot, és a kereskedelmi franchise nyolcvan partnerpincészete közül kiválasztotta, melyikük a legalkalmasabb rá, hogy szortimentjével méltóan képviselje az országot a Sziget nagy nyári rendezvényein.
A Szigetre és a többi fesztiválra minden nap frissen kell szállítani, hogy az összes vendéglátóhely zamatos, illatos bort kínálhasson a vendégeknek. Mindez meglehetősen komoly logisztikai előkészítést igényel, de a Kristinus és a Borháló is elkötelezett abban, hogy a vendégek a lehető legjobb minőségű borból igyák a fröccsöt, hiszen a buborék nem arra való, hogy elfedje a gyenge borok hibáit, hanem arra, hogy kiemelje a savgerincet, hangsúlyozza a gyümölcsösséget.
Kathona Krisztián, a Borháló beszerzési igazgatója
A fehér és rozé folyóborok mellett a fesztiválozók a Kristinus hat palackos borával is találkozhatnak a Sziget-fesztiválokon: a Sziget Vörös alapbor ugyanúgy a Borháló és a Kristinus együttműködésében született, mint a fehér és a rozé, s a szakemberek egyöntetűen dicsérik.
Emellett öt prémiumborból lehet majd választani. „Ezek a lendületes, fiatalos minőségi borok a Borháló által felkért független borszakírók tetszését is elnyerték. Nem fogunk csalódást okozni egyetlen fesztiválozónak sem, sőt azt reméljük, hogy kaput nyitunk a magyar bor világára azok előtt, akik először látogatnak Magyarországra, először találkoznak magyar borral életükben” – mondja Kathona Krisztián.
„A Sziget olyan hely, ahol trendek születnek, van hát tere a kísérletezésnek is – vélekedik Elek Márton. – Ilyen kísérlet volt részünkről tavaly a bor- és fröccskoktélok bevezetése. Kicsit tartottunk a konzervatív reakcióktól, kellemes csalódás volt az egyöntetű pozitív fogadtatás” – vallja meg a Borháló stratégiai igazgatója. A boralapú koktélokkal való kísérletezés idén is folytatódik. – A fröccskoktélokat is a Sziget válogatott boraiból készítjük; ebben a formában bátran járulunk hozzá a választék bővítéséhez, a közízlés formálásához” – mondja a Borháló igazgatója.