Kaphat hideget-meleget az új borágazati stratégia

Borászportál
2016. augusztus 03., 09:32


A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elkészítette a teljes magyar szőlő-bor ágazatot átfogó stratégiát. A dokumentumot vitára bocsájtják.
Kaphat hideget-meleget az új borágazati stratégia
A stratégia megalkotását több egyeztetés sorozat előzte meg a termékpálya szereplőivel - szaporítóanyag termelőktől a borkereskedőkig. A cél ugyanis az volt, hogy minél több, az ágazat működését meghatározó szereplő szempontjai és elképzelései jelenjenek meg a dokumentumban - írja a HNT közleménye.
 
A stratégia megalkotásának fő feladata egy jövőkép felmutatása, egy út kijelölése a szőlészet-borászat szereplői számára, amely alapján az ágazat fenntartható, jövedelmező és vonzó a jövő generációi számára is. 
 
A jelenleg véleményezésre megnyitott, a stratégiát ismertető dokumentumban a szakmai szervezet 13 cselekvési területet határozott meg a piacképes, fenntartható magyar szőlő- és bortermelés elérése érdekében. A megjelölt területek között szerepel többek között: a közösségi bormarketing operatív programjának és szervezeti rendszerének kialakítása; a piacilag átgondolt eredetvédelmi rendszer (termékleírások, termékpozícionálás) megalkotása; a vertikális koordináció, integráció és piacépítése; a pénzügyi fenntarthatóság biztosítása; a termőterületek csökkenésének megállítása; a hiteles minőség szavatolása.
 
A stratégia megtalálható itt, a dokumentummal kapcsolatos észrevételek és javaslatok pedig jöhetnek kommentben, vagy - szeptember 1-ig - egyenesen a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának, ide: strategia@hnt.hu.
Winelovers borok az olvasás mellé