A stratégia megalkotását több egyeztetés sorozat előzte meg a termékpálya szereplőivel - szaporítóanyag termelőktől a borkereskedőkig. A cél ugyanis az volt, hogy minél több, az ágazat működését meghatározó szereplő szempontjai és elképzelései jelenjenek meg a dokumentumban - írja a HNT közleménye.
A stratégia megalkotásának fő feladata egy jövőkép felmutatása, egy út kijelölése a szőlészet-borászat szereplői számára, amely alapján az ágazat fenntartható, jövedelmező és vonzó a jövő generációi számára is.
A jelenleg véleményezésre megnyitott, a stratégiát ismertető dokumentumban a szakmai szervezet 13 cselekvési területet határozott meg a piacképes, fenntartható magyar szőlő- és bortermelés elérése érdekében. A megjelölt területek között szerepel többek között: a közösségi bormarketing operatív programjának és szervezeti rendszerének kialakítása; a piacilag átgondolt eredetvédelmi rendszer (termékleírások, termékpozícionálás) megalkotása; a vertikális koordináció, integráció és piacépítése; a pénzügyi fenntarthatóság biztosítása; a termőterületek csökkenésének megállítása; a hiteles minőség szavatolása.
A stratégia
megtalálható itt, a dokumentummal kapcsolatos észrevételek és javaslatok pedig jöhetnek kommentben, vagy - szeptember 1-ig - egyenesen a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának, ide:
strategia@hnt.hu.