Kommunikáció - Többek mellett a kiskorúak védelme érdekében fogalmaztak meg közös irányelveket marketingtevékenységük szabályozására a legnagyobb italgyártók. A paktum céljai közé tartozik, hogy a fiatalok még véletlenül se találkozzanak alkoholos italok hirdetéseivel a médiában, beleértve a közösségi médiát is.
Az AB InBev, a Bacardi, a Brown-Forman, a Carlsberg, a Diageo, a Heineken, a Pernod Ricard és a SAB Miller által tető alá hozott megállapodás eredménye a felelősségteljes marketing paktum (Responsible Marketing Pact). Az együttesen az európai alkoholos reklámköltés nagy részéért felelős cégek az Unióval, a Hirdetők Világszövetségével (WFA) és nemzeti szabályozókkal állapodtak meg az alapelvekről - olvasható a btl.hu-n.
A paktum céljai közé tartozik, hogy kiskorúak még véletlenül se találkozzanak alkoholos italok hirdetéseivel a médiában, beleértve a közösségi médiát is. A "célozhatóság" alsó korhatárát is közösen fogják meghatározni a teljes EU-ban. A reklámokkal kapcsolatba kerülők minimum 70 százalékának kell nagykorúnak lennie. Biztosítani kell továbbá, hogy a fiatalok ne kapjanak kedvet az alkoholizáláshoz, vagyis olyan megjelenésekkel kell dolgozni, amelyek elsősorban a felnőttek számára vonzóak.
Amint a felek megegyeznek a fenti célok elérésének mikéntjéről, az implementációt és az elfogadott elveknek való megfelelést egy kívülálló cég, az Accenture, valamint a nemzeti önszabályozó hirdetési szervezetek fogják figyelemmel kísérni. Ez utóbbiak feladata közé fog tartozni, hogy országos szinten biztosítsák az alapelvek alkalmazását, a nem megfelelő marketingtevékenységet pedig szankciókkal - például a vétkesek nyilvános megnevezésével, az illetékes hatóságok figyelmének felhívásával - sújtsák.