A csúcsminőségű magyar borok németországi importjára és promóciójára szakosodott Ungaricum kereskedelmi vállalkozás 2015. március 15. és 17. között 3 pincészettel karöltve közös standon mutatja meg a magyar borok legszebb tételeit a szakmai közönségnek. A nagyméretű bemutató területen a Szepsy, Szent Tamás és Vylyan pincészetek önálló bemutatkozása mellett egy kóstoló zóna kerül kialakításra.
A zóna 14, egyenként 30-60 perces szakmai rendezvénynek ad majd helyszínt, melyek során angol és német nyelven, elismert nemzetközi szakértők vezetésével kerülnek bemutatásra a tételek. A kóstolók tematikája az őshonos magyar szőlőfajtákra (furmint, kadarka, kékfrankos), a borvidékekre, valamint a jellegzetesen Magyarországhoz köthető egyedi borfajtákra (bikavér, aszú) épül.
A magyar tulajdonosok által Németországban 6 éve alapított Ungaricumnak a kóstolókhoz olyan prominens német borszakértőket sikerült megnyernie, mint Caro Maurer, aki a német nyelvi területről az első női Master of Wine, valamint a német sommelier válogatott vezetője, Markus Berlinghof.
Keszler Beáta, a vállalkozás alapítója és társtulajdonosa szerint a magyar borok németországi terjesztése a piac felosztottsága és árérzékenysége miatt sok türelmet igénylő feladat, melyet tovább nehezít, hogy a hazai borok külföldi marketingje jelentős fejlesztésre szorul.
Az alapító szerint az összefogás a külpiaci áttöréshez elengedhetetlen: ezt szem előtt tartva az Ungaricum kóstoló zónájában a társkiállítók mellett 14 további pincészet borai kerülnek bemutatásra a ProWein három napja során. Az Ungaricum német vállalkozásként és főkiállítóként jelenik meg a szakmai vásáron, s az általa szervezett kóstoló rendezvények méltó kiegészítői lesznek Magyarország idei, az Agrármarketing Centrum által szervezett fellépésének.