A több, mint 50 éves múlttal rendelkező Orosházi Öblösüveggyár tulajdonosa, az O-I 2010-ben szabadalmaztatta a belső mintázatú palackjait, melyet elsőként egy sörös palack nyakán alkalmaztak Amerikában. Az innováció hatására a sör értékesítése egy év alatt jelentős mértékben megnövekedett. Az elmúlt év végén készítették el az orosházi gyárban az elegáns formájú, 750 ml-es menetes szájú, belső mintázattal ellátott fehér színű Bordolose Nobile palackokat három variációban: a palackok nyakán található spirál-, hullám-, és a palack teljes felületén rombusz mintával. Az üveg különleges tulajdonságainak köszönhetően a gyártási eljárás során nem készül két teljesen egyforma palack, a késztermék minden tekintetben egyedi. A palack külső felülete szinte teljesen sima, tehát a minta nem akadályozza a címkézést. A minta a folyadékkal töltött palackban alig láthatóan fénytörésként jelenik meg, és a folyadék kiöntésével válik teljesen láthatóvá.
A belső mintázat nagyszerű lehetőséget jelent egy termék bemutatására, ugyanakkor arra is képes, hogy egy márka egyedi tulajdonságait is tökéletesen kifejezze, és megkülönböztethetővé tegye a versenytársak termékeitől.
Európában Franciaországban, Olaszországban és Csehországban már sikeresen alkalmazzák a belső mintázatú palackokat, amelyeket mostantól a magyar borászatok, szesz és üdítőital-ipari vállalkozások számára is kínálnak, hiszen fontos számukra, hogy a világszerte sikerrel alkalmazott innovatív termékeket a magyar piacon is bemutathassák, és támogassák a csomagolástechnikai újdonságok terjedését, és a felhasználók kreatív elképzeléseinek megvalósítását.
A mintaként most bemutatott belső mintázatú elegáns megjelenésű 750 ml-es Bordolese Nobile palackunkat elsősorban fehér és rozé borokhoz ajánlják. A palack arra hivatott, hogy csomagolástechnikai újdonságként támogassa a magyar borászok kreatív terveit, elképzeléseit annak érdekében, hogy a boraikat még egyedibbé, és felismerhetőbbé tegyék.
Az üveggyár reményei szerint a jövőben egyre több borász és más felhasználó fedezi majd fel, hogy az új eljárás hogyan járulhat hozzá ismertségük növeléséhez és boraik, illetve termékeik népszerűsítéséhez. A belső mintázat igény szerint bármilyen palackon, akár a palack teljes felületén is alkalmazható. A minta lehet geometriai, de lehet akár ábra, vagy logó is.
Az O-I a világ vezető csomagolóüveg gyártó vállalata, melyet Michael Owens, a csomagolóüveg-gyártó gép feltalálója alapított 1903-ban. Jelenleg a világ 21 országában levő 77 gyáregységében különböző csomagolóüvegeket gyárt a konzervipar, a szeszipar, a söripar, valamint a borászatok, az üdítőital-ipari vállalatok, valamint a gyógyszeripar számára.
Az O-I elkötelezett szereplője a magyar üveggyártó piacnak, közel 20 éve üzemelteti az orosházi gyárat, ahol 174 alkalmazottat foglalkoztat.