A magyarországra kerülő olasz borok 97 százalékát behozó borimportőrökkel egyezkedett a Vidékfejlesztési Minisztérium. Kiss Eliza, a hegyközségek megújításáért és a szőlő-bor ágazat fejlesztéséért felelős miniszteri biztos szerint megállapodtak: a nepperek a minisztérium által meghatározott időpontig korlátozzák az olasz borok behozatalát.
A miniszteri biztossal a Világgazdaság Online
készített interjút, amelyben Kiss Eliza azt is elmondja, hogy ha az importőrök mégsem tartják be a megállapodást, akkor a minisztérium, adminisztratív úton megnehezíti a működésüket.
Az interjúban kitérnek arra is, hogy boros életpályamodell készül. Első lépésként összeírták az oktatási intézményeket, az alapképzéstől a felsőig, beleértve az OKJ-s képzést is, utána feltérképezzik, hogy hol, hányan rendelkeznek borász, bormarketinges, borgazdasági végzettséggel, képesítéssel. A következő lépés pedig az lesz, hogy felmérik az igényeket és egységesítik az információkat. Ez lényegében egy munkaerő adatbázis lenne, ami azért fontos, mert jelenleg nem tudnak egymásról az érintettek.
Kiss Eliza szerint a kormány döntése, hogy a tokaji brandet fejleszteni kell, mert azt tűzték ki célul, hogy a világ első számú természetes édes bora legyen. Azonban a tokaji csak a magyar bortermelés 5 százalékát produkálja. A miniszteri biztos szerint a kétpólusú bormarkezting lenne a jó megoldás, hiszen "Tokaj mellett ott van például a Balaton, ahol kiváló borokat termelnek az északi és a déli részeken is. Ráadásul ott minden együtt van: turisztikai célpont, sok belföldi és külföldi turista ismeri. Jó marketinget kéne mögé rakni. És akkor ott van még Szekszárd, Villány. Az a mondás a Miniszterelnökségen, hogy Tokaj a gőzmozdony, a többi 21 szerelvényt csak rá kell csatolni, és húzza a mozdony azokat."