Többek között az is kiderült, hogy az előző évben a bordeaux-i borok exportja 14%-kal csökkent, ez 1,9 millió hektoliterrel kevesebb külföldre értékesített bort jelent. Mindeközben a helyi szupermarketekbe is 12%-kel kevesebb bordeaux-i bor került, ami nagyjából 837 millió euróval kevesebb bevételt jelent, csak az üzletekben.
Néhány nappal ezelőtt a Bordeaux Wine Marketing Council, azaz a Bordeaux-i Bormarketing Tanács elnöke Allan Sichel jelentette be a visszaesést, ami több dolognak is köszönhető. A legkomolyabb csökkenés a kínai piacon történt, itt ugyanis mennyiségben 31%-kal (azaz 436 ezer hektoliterrel), értékben pedig 22%-kal (azaz 311 millió euróval) kevesebb francia csúcsbor keringett.
Allan Sichel hozzátette, nem tett jót a forgalomnak, hogy a nagy mennyiségben készülő, olcsó borok exportja viszont igencsak megugrott, így Kínában elsősorban a Chiléből és Argentinából érkező folyóborok népszerűsége nőtt meg.
A Hong Kongi piac mindezek mellett meg tudta tartani vezető szerepét, továbbra is ők vásárolják meg a legnagyobb mennyiségeket, és azt sem érdemes elfelejteni, hogy az utóbbi tíz évben sikerült megnégyszerezni a bordeaux-i bevételeket, 75 millió euróról bő 300 millió euróra.
Az Egyesült Államokban pedig hiába csökkent kb. 1%-kal az importált bordeaux-i borok mennyisége, a komoly áremelésnek köszönhetően ez a bevételeken nem igazán látszott, sőt, egy nagyjából 21%-os növekedés volt tapasztalható.