Magyar grafikus lehet a Heineken palacktervezője

Borászportál
2012. március 29., 17:42


Verseny - Sörös palack - Dizájn - A Heineken 140. születésnapja alkalmából kiírt Limited Edition palacktervezési versenyen egy magyar tervező is bekerült a legjobb három páros közé. Tomcsányi Gusztáv grafikus tervéhez egy puerto rico-i versenyző csatlakozott és így született meg a döntős műalkotás.
Magyar grafikus lehet a Heineken palacktervezője
 

A Limited Edition Design verseny tavaly év végén indult és a 2012. január 31-i határidőig több mint 100 országból érkeztek nevezések. A versenyzők 30.000 feletti számban töltöttek fel pályaműveket a www.yourfuturebottle.com oldalra. A hub egyfajta online galériaként üzemelt, mindenki bemutathatta munkáját. A kiírás értelmében minden indulónak csatlakoznia kellett egy másik tervező művéhez, akivel együtt, közösen állították össze palacktervüket. Az így létrejött egyedi palackok jól példázták az emberek közötti kooperációt az elkövetkező 140 évben. A megmérettetés alatt a jó ötletek mellett értékes kapcsolatok is születtek.
 


Neves, nemzetközi zsűri New Yorkban választotta ki az előzsűrizett 100 pályamunka közül a legjobbnak ítélt alkotásokat. A Limited Edition Design Challenge verseny döntőjébe végül 3 terv került:
Ray Muniz – Ponce, Puerto Rico & Tomcsányi Gusztáv – Budapest, Magyarország
Stefan Pilipović – Belgrád, Szerbia & Fabio Cianciola – Bari, Olaszország
Rodolfo Kusulas – Monterrey, Mexikó & Lee Dunford – Sydney, Ausztrália
A versenyzők egy multi-skype prezentáció keretében bemutatták dizájntervüket a zsűrinek, akik a győztes párost a napokban nevezik meg. A nyertesek 2012 decemberétől láthatják viszont díjnyertes pályamunkájukat, amikor is kezdetét veszi a Heineken 140 éves jubileumot ünneplő különleges kampánya.
Magyar grafikus lehet a Heineken palacktervezője
A döntöbe jutott pályamunkák - középen Tomcsányi Gusztávé és Ray Munizé
„A versenyre az utolsó pillanatban neveztem, elsősorban azért, mert nagyon tetszenek a Heineken reklámjai és a designja. A tervemmel 10-12 másik, az enyémhez passzoló tervhez csatlakoztam. Hozzám is többen csatlakoztak, szerencsére Ray Muniz is, hiszen vele együtt jutottunk a döntőbe. Mindketten nagyon várjuk a döntést és bízunk a győzelemben.” – mondta el a magyar versenyző, Tomcsányi Gusztáv, grafikus.
A zsűri
Evan Orensten, a Cool Hunting alapítója és vezető szerkesztője
Mark Dytham, PechaKucha kreatív hálózat alapítója
Mark van Iterson, a Heineken dizájn részlegének vezetője
A döntés nyomon követhető itt.
Winelovers borok az olvasás mellé