A magyar bor ismertsége és népszerűsége töretlenül növekedik a német piacon. A Németországban elért bevétel 25 százalékkal nőtt, tavaly nagyjából 15 millió eurót (4,6 milliárd forintot) tett ki, az idén augusztus végéig pedig meghaladta a 11 millió eurót - írja az Itthon.hu. Az Internationale Grüne Woche kiállításon is nőtt a látogatók érdeklődése a magyar borok iránt.
A világ legnagyobb szabású mezőgazdasági, élelmiszeripari és kertészeti vásárán tíz nap alatt több mint 415 ezren vettek részt.
A berlini rendezvény az agrárdiplomácia egyre fontosabb fóruma is. A kiállítás ideje alatt hetedik alkalommal tartották meg az agrárminiszterek csúcstalálkozójának is nevezett Globális Élelmezési és Mezőgazdasági Fórumot (GFFA), amelyen Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter is részt vett.
Az Itthon.hu beszámolója szerint a magyar bor mellett rendkívüli népszerűségre tett szert a vecsési savanyúság: a kiállításon megjelenő cég termékeit várhatóan több élelmiszerboltban és a legnagyobb berlini piacokon is árulni fogják. A látogatók továbbra is szívesen vásárolták a magyar pálinkát, kolbászt, szalámit, a kézműves kecske- és juhsajtot.