Na, vajon melyik magyar termékre csaptak le a németek?

Borászportál
2015. február 08., 20:57


A berlini „Zöld Hét” elnevezésű (Internationale Grüne Woche) szakvásáron nagy érdeklődés mutatkozott a magyar borok iránt. Volt azonban egy másik termék, ami nagyon ízlett a látogatóknak.
A magyar bor ismertsége és népszerűsége töretlenül növekedik a német piacon. A Németországban elért bevétel 25 százalékkal nőtt, tavaly nagyjából 15 millió eurót (4,6 milliárd forintot) tett ki, az idén augusztus végéig pedig meghaladta a 11 millió eurót - írja az Itthon.hu. Az Internationale Grüne Woche kiállításon is nőtt a látogatók érdeklődése a magyar borok iránt.
A világ legnagyobb szabású mezőgazdasági, élelmiszeripari és kertészeti vásárán tíz nap alatt több mint 415 ezren vettek részt.
 
A berlini rendezvény az agrárdiplomácia egyre fontosabb fóruma is. A kiállítás ideje alatt hetedik alkalommal tartották meg az agrárminiszterek csúcstalálkozójának is nevezett Globális Élelmezési és Mezőgazdasági Fórumot (GFFA), amelyen Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter is részt vett.
 
Az Itthon.hu beszámolója szerint a magyar bor mellett rendkívüli népszerűségre tett szert a vecsési savanyúság: a kiállításon megjelenő cég termékeit várhatóan több élelmiszerboltban és a legnagyobb berlini piacokon is árulni fogják. A látogatók továbbra is szívesen vásárolták a magyar pálinkát, kolbászt, szalámit, a kézműves kecske- és juhsajtot.