Pick-upok között az unikum

(X)
2013. május 28., 10:37


A Mahindra Goa pick-up terepre termett, kényelmes belső terű, gazdag felszereltségű és gazdaságosan üzemeltethető, igazi haszonjármű. Indiában tervezték és tesztelték, ahol szinte minden út terepnek számít. Akinek ilyenre van szüksége, ne keressen tovább, mert megtalálta a legjobb ajánlatot! Ha nem hiszi, járjon utána, úgy mint a Totalcar, vagy az Autómotor.
Pick-upok között az unikum
 
Pick-upok között az unikum
A hűtőrács hetes osztása mindegyik Mahindrára jellemző
Tetszik, vagy sem? Ezt szinte azonnal mindenki el tudja dönteni, amikor megpillantja a 4x4-es Mahindra Goát. A gyermekien naiv ábrázatával ugyanis a jármű szerencsére kilóg a mostanában szinte kötelezőként alkalmazott morcos ábrázatot kapó pick-upok mezőnyéből. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Goa nem lenne képes azokra a „kunsztokra” amire a többiek – igenis felnőtt a feladathoz, sőt, van, amiben ő teljesít a legjobban! Például ár/érték arányban verhetetlen. Ennyiért, ennyire gazdag felszereltséget és jó terepjáró képességet, gazdaságos üzemet senki sem kínál – nyugodtan ellenőrizzék le az állítás valódiságát! Ráadásul semmit sem spóroltak ki a kocsiból a tervezők. Amit ugyanis egy pick-upnak tudnia kell, azt a Goa is tudja. Sőt, rátettek még pár lapáttal a fejlesztők! Most pedig bemutatjuk, miről is beszélünk!
Pick-upok között az unikum
Nehéz terepen sem jön zavarba a Goa
A pick-up építés veretes hagyományait tiszteletben tartva alkották meg az indiai mérnökök a Mahindra Goa-t. Létravázra építették, 117 lóerős köztes hűtővel és turbó feltöltővel erősített motor hajtja alaphelyzetben a hátsó, laprugókon rugózó merevtengelyt. Elől háromszög lengőkaros a felfüggesztés, a hajtás pedig előre már elektronikusan kapcsolható, így váltókarból már csak egy hagyományos található a középkonzolon, mellette a forgókapcsolóval aktiválható a 4x4-es és felezős üzem. A nagy hasmagasságnak és a jó terepszögeknek köszönhetően a jármű az átlagosnál nehezebb terepen sem jön zavarba, ha mégis kezdene teljesítőképességének határához érni, az akár menet közben is bekapcsolható elsőkerék-hajtás képes kihúzni a bajból, ha pedig minden kötél szakadni látszik, ott az utolsó mentőöv, a felező! Az első és a hátsó terepszög is méretes, s semmiféle lelógó alkatrész – még az első ködfényszórók és a hátsó fényvisszaverők is védett helyre kerültek – nem akad fenn a terepen, az esetleg oldalra csúszó Goát pedig a kör keresztmetszetű küszöbfellépő állít(hat)ja meg a csúszásban – a karosszéria akkor sem sérül könnyen, ha nagyobb bajba kerül a Mahindra pick-upja.
 
A terepjáráshoz az osztrák mHawk-kal közösen fejlesztett modern, közös nyomócsöves erőforrás is megfelelő partner – már alacsony fordulaton is jól húz, maximális 290 Nm-es nyomatékát már 1800-as percenkénti fordulaton leadja. Ennek előnye országúton haladva is megmutatkozik: a motor alacsonyabb fordulaton üzemel, így csendesebb, és a fogyasztás is elviselhető marad. Ha szükséges az autópályán megengedett utazósebességet is simán tudja tartani a kocsi, persze karosszériájának formája nem erre a feladatra lett optimalizálva – előbb-utóbb a szél lesz az úr, s a két tonnánál nehezebb s közel két méter magas karosszéria megadja magát. Viszont a kényelmes utazás érdekében tempomatot is alapáron tartalmaz a Goa – ritka, hogy ennyi hasznos felszereltséget kínálna egy haszonjármű felár nélkül, például elektromos mozgatásúak az ablakok és a visszapillantó tükrök is, és a légkondicionálás is alapárért jár!
Pick-upok között az unikum
Minden kézre esik és jól átlátható, elsőre is otthonos a beltér
Számtalan rakodórekeszt is kialakítottak a tervezők, a hátsó ajtókra például még telefontartó is jutott, csakúgy, mint a váltókar elé. Apropó, váltó, az újabb élményforrás! Fokozatai határozottan kapcsolhatóak, az érzés leginkább az esztergapadok kapcsolókarjához hasonlít: fokozatba rakáskor érzi az ember a fogaskerekek összeakadását – a műszaki dolgok iránt lelkesedő embereknek élményszámba megy a váltás. A fülke térkínálatára sem lehet panasz, s a kényelem is hozza a ma elvárt szintet. Az ülőhelyzet a hagyományos, „széken ülünk” érzést nyújtja, szemben a többi pick-up fekvőbb helyzetével. A Mahindra Goa ülőpozíciója kényelmesebb, és gyakori ki és beszálláskor sem fárad el az ember. Ez különösen akkor lényeges szempont, ha több, egymáshoz közel eső helyszínt kell megközelíteni, majd ott ki- és beszállni a kocsiból, például egy vadászatkor, vagy a szőlőtőkéktől történő „bor alapanyag” begyűjtése során szüreteléskor. Szintén a kényelmet fokozza, hogy nemcsak mindkettő első ülésre jutott egy-egy kartámasz, hanem a hátsó sorban középre is, ami nagyon kényelmessé teszi az utazást a kocsiban. Menetközben a mindenféle mai adathordozót felismerő zeneközpont által szolgáltatott adás is maradéktalanul élvezhető, a hátsó hangszórók például ötletesen a hátsó üléssor fejterébe kerültek, nem az ajtók lábterében dübörögnek a hangszórók. Természetesen az állítható magasságú fejtámlákról sem felejtkeztek el a fejlesztők, és a hátsó térben a fejtér is a kategóriában megszokottnál nagyobb, így nem jelent gondot a vadászkalapban történő kényelmes elhelyezkedés sem.
Pick-upok között az unikum
A platón sokféle helyre szerelhetőek rögzítő fülek
A platón egy paletta fér el kényelmesen – rögzítő füleket azonban kár keresni. Pedig lehet ide szerelni, csak mivel a gyárban nem tudják, hova szeretne majd a tulajdonos rakatni, kizárólag a helyüket fúrják ki, majd dugózzák le a többféle fuvarfeladathoz használható lyukakat – hihetetlen előrelátásról árulkodik ez a hozzáállás! Több fület is fel lehet szerelni, így például többféle különböző méretű hordó, vagy szüretelő edény is csúszásmentesen rögzíthető a platón.  A szőlőt tartalmazó zsákok pedig a plató oldalán kialakított kampókkal rögzíthetőek, így zsákolt szőlő szállításakor az eltávolított rögzítő szemek nem hasítják fel a zsákot s nem folyik ki az értékes nedű. Vagy ha mégis megesne ez, akkor sem áll meg a must a platón tócsát alkotva, hanem a speciálisan erre a helyzetre kialakított lyukon távozhat a raktérből – így nem ragadnak össze a zsákok.

Ennyi jó tulajdonság és belső érték után még az is megbocsájtható a 4x4-es pick-upnak, hogy a kocsi külseje nem nem mindenki tetszését nyeri el (elsőre). Fel kell azonban vállalni a divatostól eltérő – de nagyon szerethető – megjelenést, az egyéniségek ugyanis mindig is megosztották a publikumot. A Goa pedig annak számít a pick-upok között. Mert közéjük tartozik, hiába azt írták rá a tréfás kedvű indiaiak a hátuljára, hogy pik-up!
 
A hazai autós újságírók tesztjei alapján a jármű fogyasztása 8 l/100 km.

További információk:
info@mahindra.hu
www.mahindra.hu
www.facebook.com/MahindraHungary
www.youtube.com/user/MahindraHungary

Szalonok és értékesítés:
1112 Budapest (Őrmező), Vizsla utca 1-3.
+36 20 228 8678
+36 30 661 3003
 
8229 Csopak, Füredi u. 14.
+36 20 455 4457
Winelovers borok az olvasás mellé