Amerikai piacon erősít a magyar bor
Címkék: borkereskedelem
bormarketing
magyar fajták
magyar szőlő és borkultúra kht
Augusztus elején indul a magyar borokat népszerűsítő kampány az Egyesült Államokban - mondta George Pataki, New York állam volt kormányzója kedden a badacsonyi Laposa-pincészetnél tartott sajtótájékoztatóján. Videó!
A politikus hangsúlyozta, hogy tárgyalt már az amerikai-magyar főkonzulátussal a magyar borok egyesült államokbeli bevezetésének stratégiájáról. George Pataki szerint a magyar borok minősége különlegesen jó, ám sajnos nem ismerik külföldön, ezért be kell vezetni a magyar borokat az amerikai piacra, lehetőleg három kategóriában - csúcsborok, valamint közép- és olcsó kategóriájúak -, és versenyképessé kell tenni őket a világ többi borával. (A cikk a hirdetés után folytatódik.)
Amíg Magyarországnak nincs üzleti stratégiája, és nem exportál borokat a világ első befogadó piacára, addig nem kerül rá erre a "piaci térképre" - hangsúlyozta George Pataki, aki a tokaji bort kedveli, de finomnak tartja a badacsonyit is.
Monika Ellinggel, az amerikai Foundations Marketing Group elnöke elmondta, hogy már február óta tárgyalnak a magyar borászatokkal, s pályáznak uniós támogatás elnyerésére is. Tájékoztatása szerint valamennyi magyar borászati régióban élénk az érdeklődés az amerikai piacon való értékesítés iránt, külön megemlítette a tokaji, a szekszárdi, a villányi és a badacsonyi borvidéket.