Bormarketing - Megalakult a húsztagú Országos Borszakértő Bizottság Budapesten Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter és Kiss Eliza miniszteri biztos kezdeményezésére. A testület tagjainak a felkérő leveleket Fazekas Sándor adta át. A bizottság elnöke Horkay András lett. A bizottság megalakulásával egyidejűleg a vidékfejlesztési miniszter borkiválósági programot hirdetett, amelynek célja, hogy a magyar bor ismertségét és piaci versenyképességét fokozza.
Horkay András, az Országos Borszakértő Bizottság elnöke (fotó: CEWI)
A tárcavezető szerint a kiválóság tekintetében jelentős tartalékok vannak még a magyar borágazatban. Álláspontja szerint a borágazat a minőségi és kiválósági kritériumokat előtérbe helyezve erősíteni tudja pozícióit bel- és külföldön egyaránt.
A borkiválósági program kapcsán a miniszter 6 célterületet jelölt meg. Ezek: a szőlőfajta kiválóságok, a borkiválóságok, az oktatás és a kutatás fejlesztése, a marketing-kiválóság, a humánkapacitás kiválósága, továbbá a szinergikus – azaz az egymást erősítő – kapcsolatok területe.
Kiss Eliza elmondta: az Országos Borszakértő Bizottság csütörtökön megkezdte működését. A bizottság működési feltételeit a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hatóság (Nébih) teremti meg, és a titkársági feladatokat is ez a szervezet látja el.
A miniszteri biztos megemlítette, hogy a borkiválósági program egyik eleme lesz az a védjegy, amely a kiválóságot tanúsítja vagy jelezheti a természeti – azaz vegyszermentesen előállított – borok rendszerét.
A most megalakult bizottság egyik feladata a védjegy alkalmazási feltételeinek kidolgozása lesz. Jelezte: a bormarketingre mind bel-, mind külföldön kiemelt figyelmet fordítanak.