Már az első két nap több ezer francia kóstolta meg a magyar borokat azon a párizsi mezőgazdasági kiállításon, amelyen szinte a világ valamennyi meghatározó bortermelő nemzete is ott volt. A több mint ezer kiállító portékájáról egy hét alatt több mint hatszázezer vendég mondhat véleményt. A CBA által üzemeltetett magyar standon 47 magyar élelmiszertermelő 327 terméke mutatkozott be.
A február 19. és 27. között nyitva tartó Nemzetközi Mezőgazdasági Kiállításon jól mutatkoztak be a magyar borok.
A meglehetősen lokálpatrióta franciák tetszését elsősorban azok a magyar borok nyerték el, amelyekhez hasonlók a francia pincészetekben nem készülnek, ezeket a fajtákat igazi különlegességként értékelik a borhoz értő franciák - nyilatkozta az egyik kiállító, a Varga Pincészet vezetője, Varga Bálint. – Alapvetően kétféle vendégünk van: sokan csak vörösbort szeretnének kóstolni, de a legtöbben a speciális magyar fajtákra kíváncsiak. A legnagyobb sikereket a hungarikum Irsai Olivérrel aratjuk, ami behízelgő, intenzív, parfümös illatával és friss, könnyed stílusával meghódítja a zömében francia látogatókat.
Tapasztalataik szerint az olyan világszerte ismert magyar „borbrandek”, mint a Tokaji vagy az Egri Bikavér mellett a friss, könnyű és gyümölcsös fehér- és rozéborok és az olyan jellegzetes magyar fajták, mint az Olaszrizling, az Irsai és a Furmint vihetik sikerre a magyar borászatokat az exportpiacokon.
A CBA az Agrár Marketing Centrum és a Magyar Turizmus Zrt. együttműködésével létrejött kiállítás összköltsége több mint 100 millió forint volt, amelyhez az Agrármarketing Centrum 40 millió forinttal járult hozzá meghatározott feladatok ellátásaként.
A CBA tájékoztatása szerint a kiállítás ideje alatt több mint 20.000 látogató kereste fel a magyar standot, 7.500-an vásároltak magyar ételspecialitásokat és hungarikum termékeket.