A programjavaslathoz az alábbi dokumentumokat kell mellékelni:
1. az alapító okiratot, ha a kérelmező alapító okirattal rendelkezik,
2. ha a kérelmező legalább öt hegyközségi tag által létrehozott társadalmi szervezet, egyesület vagy gazdasági társaság, a kérelmező öt tagjára vonatkozóan a hegyközségi tagságról kiállított hegybírói igazolást,
3. a program leírását, amelynek az alábbiakat kell tartalmaznia:
a.) általános háttér, piaci helyzet és kereslet a program célországában vagy célországaiban (5–50 gépelt oldal terjedelemben),
b.) számszerűsített és pontosan mérhető célkitűzés, célkitűzések,
c.) a program stratégiája,
d.) célcsoport, célcsoportok leírása,
e.) a közvetítendő alapvető üzenetek,
f.) a megvalósítani kívánt akciók részletes, költségtervvel alátámasztott bemutatása,
g.) a program költségvetése akciók és borpiaci évek szerinti bontásban,
5. a program várható eredményeinek, hatásainak összefoglalóját,
6. annak igazolását, hogy a kérelmező elegendő erőforrással rendelkezik a borászati promóciós program megvalósításához, képes a célországba irányuló kereskedelemre, s elegendő termék áll rendelkezésre a várható piaci igények kielégítésére,
7. a saját forrás rendelkezésre állásáról szóló igazolást a program első két negyedévére vonatkozóan,
8. ha a kérelmező harmadik országokban korábban promóciós tevékenységet végzett, a tevékenység bemutatására és a végrehajtás igazolására szolgáló iratokat.
Akciók, költségvetés, ütemterv
Támogatás oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve a borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termék promóciójára vonatkozhat. A programjavaslat nyomtatványán az alapul szolgáló termékek körét e követelménnyel összhangban kell megadni.
A programjavaslat leírásában az általános háttér, piaci helyzet és kereslet bemutatásakor a tervezett akciók és a célországbeli jogszabályok közötti összhang meglétére is ki kell térni.
A megvalósítani kívánt akciók részletes, költségtervvel alátámasztott bemutatására (3. f.), a programnak akciók és borpiaci évek szerint tagolt költségvetésére (3. g.) és az egyes akciók megvalósítására vonatkozó ütemtervre (4.) a Vidékfejlesztési Minisztérium
további táblázatokat rendszeresített.
A 3. f. pontnak megfelelő táblázatban az akció típusaként az alábbi kategóriák jelölhetőek meg:
- PR-tevékenységek, promóciós és reklámtevékenységek;
- nemzetközi jelentőségű eseményeken, vásárokon, kiállításokon való részvétel;
- tájékoztató kampányok;
- új piacok felmérése a piacbővítés érdekében;
- a tájékoztató és promóciós intézkedések eredményeit felmérő tanulmányok.
Célkitűzések, várható eredmények
A program számszerűsített és pontosan mérhető célkitűzései (3. b.) és várható eredményeinek, hatásainak összefoglalója (5.) az elérni kívánt kimeneti, eredmény- és hatásmutatókon alapulhat. A kimeneti mutatók — a program keretében elvégzett tevékenységek mérőszámaként — többek között az alábbiak lehetnek:
- a program keretében szervezendő rendezvények, kóstolók száma,
- a piaci igények alakulására befolyással bíró s a program által elért személyek száma.
Az eredménymutatók az elvégzett tevékenységek közvetlen hatásait fejezhetik ki, így például mérhetik
- az egyes rendezvényeken részt vevő és a kérelmezővel kapcsolatba lépő szakértők, újságírók, kereskedők számát,
- a tájékoztató kampányok időszakában a helyi sajtóban megjelenő cikkek, tudósítások számát.
A hatásmutatók az egyes akciók távlati, a kereskedelem alakulásában ténylegesen megmutatkozó hatásait fejezhetik ki. Ilyenek lehetnek
- általános és a kérelmező szintjén mutatkozó értékesítési adatsorok alakulása,
- az érintett termék fogyasztásának változása,
- a program előtti és a program megvalósítását követő értékesítési költségek összehasonlítása.
Kapacitás
A kérelmező a rendelkezésére álló erőforrásokat, kapacitásait (6.) többek között a 2012. évi (ennek hiányában a 2011. évi) éves beszámolóval, üzleti jelentéssel, a rendelkezésre álló borászati termékek nagyságát például a hegybíró részére megküldött, a 2011/2012. borpiaci évre vonatkozó készletjelentéssel igazolhatja. E dokumentumok másolatainak benyújtása mellett a kérelmezőnek nyilatkoznia kell arról, hogy az akciókat alapvetően saját szervezésben vagy végrehajtó szervezet közreműködésével kívánja megvalósítani. Előbbi esetben be kell mutatnia, hogy rendelkezik a célországbeli rendezvényszervezéshez szükséges megfelelő személyzettel. A kérelmezőnek ki kell térnie továbbá arra is, hogy miképpen kívánja biztosítani, hogy az egyes akciók megvalósításának költsége nem haladja meg a szokásos piaci árat.
Ha a kérelmező a program megvalósításában végrehajtó szervezet közreműködését tervezi, a rendelkezésére álló erőforrásokat a végrehajtó szervezet szintjén is be kell mutatnia, aminek (többek között a végrehajtó szervezet székhelye szerinti állam társasági joga szerinti megfelelő számviteli dokumentum csatolásával) a végrehajtó szervezet eddigi tevékenységére, főbb gazdasági adataira, valamint a megfelelő személyzetre kell kiterjednie.
Az újonnan alapított szervezetek kapacitásuk meglétét a tagjaikra vonatkozó megfelelő dokumentumok benyújtásával igazolhatják.
Vonatkozó jogszabályok
A borászati promóciós programokra vonatkozó szabályokat az alábbi rendeletek tartalmazzák:
- az 1234/2007/EK tanácsi rendelet 103p. cikke,
- az 555/2008/EK bizottsági rendelet 4. és 5. cikke,
- a 6/2013. (II. 5.) VM rendelet.