Halfogyasztás - A friss halak között leginkább az afrikai harcsa, fogas, lazac, pisztráng, és a busa népszerű. A friss halkínálat 60-70%-a hazai, édesvízi hal, 30-40%-a tengeri hal, de az Auchan áruházakban kapható élő ponty kizárólag hazai tenyészetektől származik.
Az élő ponty mellett az egyik legnépszerűbb, sokféleképpen elkészíthető hal az afrikai harcsa, az Auchan áruházakban frissen kapható, hazai tenyészetekből származó hal - adta hírül az Élelmiszer Online.
Tengeri halak és tenger gyümölcsei közül a legnagyobb igény lazac, főtt garnélák, halfilék, kagylók, tintahal iránt mutatkozik, de ezek mellett egyéb különlegességeket is lehet frissen, jégágyon vásárolni az áruházakban.
Fagyasztott és konzerv halak esetében vásárlói igény elsősorban a tengeri halak iránt mutatkozik. Kivétel pl. a karácsonyi időszakban népszerű fagyasztott pontyszelet, busafilé, pontytej és pontyikra, melyeket a hagyományos halászlé alapanyagaként előszeretettel vesznek meg fagyasztva is a vásárlók. Konzervek terén a tőkehalfilé, lazacfilé, halpástétomok is népszerűek, a minőségi termékek iránti kereslet növekedése tapasztalható a karácsonyi szezonban. Olyan extra termékek is kelendőbbek, mint a hering, makréla, polip és kagyló.
Idén a minőségi édesvízi és tengeri hal és különlegességek iránti kereslet enyhén emelkedett. Az Auchan áruházak halpultjaiban megtalálhatóak a slágerként fogyó halakon kívül a következő különlegességek is: kardhal filé, norvég lazac, tintahal, kagylók, osztriga, garnélarák és kaviár is.
„Friss halak esetében a tengeri halak, így a lazac, a hering és a tonhal világpiaci ára idén jelentősen nőtt, ez a hatás érződik a jellemzően tengeri halakból álló fagyasztott és konzerv termékek terén és a friss hal kínálatban is. Az édesvízi halakat viszont igyekszünk a tavalyi árakon kínálni, ezek ára néhány esetben, és csak minimális mértékben emelkedett. A halak továbbra is nálunk a megszokott, diszkont árakon kaphatóak áruházainkban, így reméljük, minden asztalra jut az egészséges halételekből karácsonykor” – mondta Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója.